søndag 22. november 2009






Nå kom jeg på hvorfor jeg har blogg! Jeg har mange meninger og trenger å få dem ut, så her har jeg en sjanse... New moon! Hvor mange av dere har sett den allerede? Legg igjen kommentarer når dere besøker siden min!! Veldig moro for meg å lese skjønner du.

Jeg så nemlig filmen på fredag. Selv om filmen har fått dårlig kritikker av for eksempel VG,(overraskende må jeg si, når man ser hvor gammel anmelderen er)<-- Ironi, elsket jeg den. Jeg kan være enig at denne filmen gir bare det fansen vil ha, men er det ikke det som er meninge da? Filmen er jo laget for bokelskerne og for fansen! Så da trenger ikke alle andre som "siiier" at de ikke liker Twilight sagaen se den?!! Filmen har med akkurat det vi trenger og det vi forventer. Kan ikke vi få nyte en film som vi "tenåringsjenter" faktisk har lengtet etter og legger vår "sjel" i? Jeg gidder ikke nevne hvor lite engasjert jeg er for å se Ringenes Herre, men den lar jeg da være å se?

Kjemien mellom Bella og Edward trengs jo ikke nevnes, den er elektrisk! Jacob Black (Taylor Lautner) må jeg si ga meg noen overraskelser og gjorde det OK at Rob ikke var så mye i filmen. MEN han kunne kanskje tatt på seg en t-skjorte i noen av scenene, men tror ikke publikum synes det var dumt ettersom halve salen hylte av synet. Savnet av Edward i filmen var der for en grunn. Jeg kunne virkelig føle hennes ulykkelighet og sorg gjennom filmen. Speaking of Bella- må jeg bare si hvor utrolig pen hun var i denne filmen! Hun hadde minimal sminke gjennom hele filmen, og selv om hun gjorde scener der hun skulle se trøtt og deprimert ut så hun utrolig nok vakker ut! Jeg skjønner absolutt hvorfor Edward ikke kan holde seg borte fra henne.

Jeg elsket også Dekota Fanning i filmen, og bare for å nevne den søte Ashley Greene. En annen ting jeg elsket ved filmen var musikken. Jeg skal rett inn på Spotify og legge albumet som favoritter, ja...den var så god! En ting jeg kan le litt av i filmen var ulvene, men lydene hørtes jo naturlig ut. Men hvis du virkelig elsker denne Twilight sagaen, tror jeg vi kan se bort ifra dette. noen ganger ynket jeg meg litt når jeg hørte dialogene, men dette skjer da veldig ofte i filmer gjort om fra bøker. Denne filmen er jo bare laget for en stor, sterk og trofast gjeng med fans så jeg må si meg fornøyd med at den ikke vinner Oscar. (selv om filmen Twilight vant mange andre priser). Hvis ikke salget av billettene de første dagene beskriver populæriteten av filmen, så vet ikke jeg. I følge MovieTickets.com er Twilight New moon #1 Ticket Seller of all time, topper altså Star Wars III : Revenge of the Sith. New Moon har slått rekorden- I USA tjente filmen inn $72,7 millioner på fredag, og slo The Dark Knight's rekord med $67,2 millioner. Her i Norge hadde vi et forhåndsalg der hvor det ble solgt godt over 20.000 billetter på én dag. Jaja... hva mer kan man si?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar